Vanmiddag rond 10 voor 2 werd de brandweer gealarmeerd voor een gebouwbrand aan de Weijland in Nieuwerbrug.
Ter plaatse bleek er (mogelijk na werkzaamheden) brand te zijn ontstaan in een schuur nabij een woning.
Hierbij zou het zijn gaan branden in de isolatie van het pand.
Gelukkig waren de bewoners er snel bij net als de brandweer.
Waardoor uitbreiding en dus erger kon worden voorkomen.
Op wat sloop- en bluswerk na bleef de schade redelijk beperkt.
Salvage zal de bewoners bijstaan bij de afhandeling van deze schade.
Er vielen verder geen gewonden en de naastgelegen woning liep verder geen gevaar.
Foto’s Remco F. Gerritsen
