LEIDEN РEen defect in een ventilator was op vrijdagmiddag de oorzaak van een brand in een woning boven een caf̩ aan de Rijnsburgersingel in Leiden. De brand die ontstond werd opgeschaald naar middelbrand.

Door de brand raakte een waterleiding lek, die daarmee weer hielp de brand te bestrijden. Uiteindelijk wist de brandweer het vuur al snel definitief te doven. Wel was er veel rookontwikkeling in het pand en ook zou de brand in de tussenruimtes terecht zijn gekomen. Het café heeft door de brand en het blussen daarvan, inclusief de kapotte waterleiding, waterschade opgelopen. Naast gelegen panden zijn nog gecontroleerd op de aanwezigheid van koolmonoxide.

Foto’s: Jelle Corstens

Cookievoorkeuren wijzigen