GOUDA – Donderdagavond 27 oktober zijn de hulpdiensten omstreeks 21:30 uur gealarmeerd voor een incident in een woning aan de Isoldestraat in Gouda.

De brandweer was gealarmeerd voor mogelijke koolmonoxide in een woning. De brandweer heeft in de woning diverse metingen verricht. Een ambulance is ter plaatse gekomen om de bewoners van de woning te controleren. De brandweer heeft in de woning niets kunnen meten. Na overleg met de officier van dienst werd de woning weer vrijgegeven.

De bewoners van de woning konden na onderzoek in de ambulance weer terug hun woning in.

Koolmonoxide is een gevaarlijke geurloze stof. Dit ontstaat wanneer er bij een verbranding onvoldoende zuurstof aanvoer is. Het gevaar bij koolmonoxide is dat je het niet ruikt en wanneer je het inademt het opgenomen wordt in je bloed waardoor de vitale lichaamsdelen zuurstoftekort hebben en kunnen uitvallen. De beste manier om koolmonoxidevergiftiging tegen te gaan is door melders op de goede plaats te hangen. 

Foto’s : Lars van der Toorn

20161027225629.jpg

20161027225630.jpg

20161027225631.jpg

20161027225632.jpg

20161027225633.jpg

Cookievoorkeuren wijzigen